woensdag 22 december 2010

IM

IM (Instant Messaging) heeft enige gelijkenis met Twitter, dat andere supersnelle medium. Zoals mijn lezers weten was dat niet echt mijn ding en dat lijkt chatten voor mij evenmin. Ik is niet zo van de snel reageerderige, om als Klukkluk te spreken.
Maar net als bij Twitter zie ik voor Tresoar wel mogelijkheden met IM. En er zijn plannen in die richting. In februari volgend jaar worden er in Nieuw Zeeland Friese dagen georganiseerd. Eén van die dagen is gericht op o.a. de emigranten en hun nageslacht. Tresoar is gevraagd of het mogelijk is om online een Stamboomloket in te richten. Het is dan de bedoeling dat we vragen van emigranten direct via (video)chat beantwoorden. Of het doorgaat is nog niet helemaal zeker en hoe we dat dan aanpakken evenmin, maar als het doorgaat dan ben ik heel benieuwd naar de ervaringen.

1 opmerking:

  1. Ik heb net te horen gekregen dat het Stamboomloket op 12 februari niet doorgaat. Jammer. Fryslân Ferbynt, maar dit weekend even niet.

    BeantwoordenVerwijderen