maandag 13 december 2010

Ding13 komt als geroepen

In een ver verleden - een paar jaar terug - maakte ik kennis met The Internet Clipboard. Enkele functies zijn gelijk aan die van Google Documenten, namelijk het online toevoegen, bewaren en raadplegen van informatie en het kunnen delen van die informatie met anderen. Het werkt super eenvoudig. Achter het webadres tik je een bestandsnaam in en voilá, je hebt een eigen ruimte op het www gecreëerd. Een ander voordeel is dat je er niet voor hoeft in te loggen. Heel erg handig dus als je achter verschillende beeldschermen werkt en dan niet steeds op je eigen account bent ingelogd. Dat komt nog al eens voor, vooral bij invaldiensten op de studiezaal. Dat is de positieve en vooral theoretische kant van deze toepassing. De praktijk was nogal eens weerbarstiger. Zo kon je het bestand niet onbeperkt opslaan en nadat ik een paar keer had meegemaakt dat de ingevoerde gegevens niet waren opgeslagen heb ik het niet meer gebruikt.

En toen was daar Google Docs. Omdat ik op dit moment aan verschillende projecten werk, soms alleen, soms met één of meer collega('s) en soms ook met verschillende externen lijkt Google Docs mij een goede toepassing om overzicht te houden op je werkdocumenten. Hoe gemakkelijk zit je anders niet in verouderde versies te werken.



Echte ervaring moet ik er nog mee opdoen, maar de vooruitzichten zijn veelbelovend, alhoewel ..... ik had een nieuw document geopend, probeerde er via twee muisklikken (kopiëren en plakken) informatie aan toe te voegen, maar ho maar. Na wat uitproberen kom ik er achter dat het wel lukt met <Ctrl C> en <Ctrl V>.
'Eerlijk zullen we alles delen', las ik ergens als mooie titel van een blogbericht over Ding13. Dat zal zeker niet helemaal opgaan, maar ik ben wel benieuwd naar mijn ervaringen.


4 opmerkingen:

  1. Wat geinig zeg, dat internet clipboard. Heel basic delen, dus. Kijk even hier en geef even een seintje in een reactie hier, als je wat hebt aangepast op http://cl1p.net/rob

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nu net wat toegevoegd. Dat moet je dus wel lezen vóór 29 december, anders is de tekst weer verwijderd!

    BeantwoordenVerwijderen