zondag 21 november 2010

Eén tag voor twee liefhebberijen

In mijn vorige bericht schreef ik over verschillende tagbenamingen voor één het hetzelfde onderwerp, zoals bv. de Tweede Wereldoorlog (getagd met o.a. 'Tweede_Wereldoorlog', 'wo2' en 'woii'). Het omgekeerde komt - uiteraard - ook voor; eenzelfde tag met verschillende betekenissen. Soms levert dat verrassende vondsten op. Als geïnteresseerde in de geschiedenis van de motorsport probeer ik bij nieuwe zoekmogelijkheden vaak even uit of dat ook interessante informatie en/of mooie plaatjes oplevert. Zo zocht ik in Flickr The Commons op 'TT Assen' met de volgende foto als resultaat:



Bron: Flickr.

Het bijschrift luidt: 'TT Assen. Katayama (Japan) Suzuki'.
De tags die zijn toegevoegd zijn: 'Nationaal Archief', 'Japan', 'Suzuki', 'TT', 'Assen', '4' en 'Katayama'. 
De eerste motortag die ik uitprobeer is Suzuki en dat levert de volgende foto op, ook een snelheidsduivel, maar toch een andere dan ik had verwacht.



Bron: Flickr

En toch was ik meer blij verrast dan teleurgesteld, want ook schaatsenrijden is één van mijn liefhebberijen. Ik was overigens niet de eerste die werd teleurgesteld/verrast, getuige het volgende commentaar van patrick.judge42: 
'Where's me motorbike?'
Beide foto's zijn overigens in 1967 gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten