dinsdag 2 november 2010

Bewerken van foto's




Op de kentekenwebsite van Tresoar staan inmiddels bijna 2500 foto's van auto's, motorfietsen en andere gemotoriseerde voertuigen van vóór 1957. Wekelijks krijgen we nog foto's en ook verhalen toegestuurd. Bovenstaande foto hebben we in zwart-wit aangeleverd gekregen. Met behulp van verschillende mogelijkheden op de website  www.fotoaanpassen.nl heb ik er deze foto van gemaakt.

Uit de bijgeleverde informatie weten we dat de man achter de Engelse Douglas-motor Johannes Brouwer is. Achterop zit zijn dochter Willy, voorop zoon Henk. Brouwer was huisarts in De Knipe en reed op de motor naar zijn patiënten die voor een groot deel aan de paden langs de Schoterlandse Compagnonsvaart woonden. Hij was maar een paar jaar arts in De Knipe, omstreeks 1915. Zijn graf ligt nog ten zuidoosten van de Hervormde kerk in het dorp.

Kijk en vergelijk met het origineel.

1 opmerking:

  1. Hehe... ik vind jouw bewerking mooier. Mag dat? En mooie stukje geschiedenis van Johannes Brouwer! En wat een geweldige bron is die kentekendatabase! Ik moet me inhouden om me er niet in te verliezen!

    BeantwoordenVerwijderen