maandag 10 januari 2011

SlideShare

Vanochtend bij het doornemen van mijn email van het afgelopen weekend stuitte ik o.a. op een bericht van het SlideShare Team met als titel 2010 - A Year of Innovation and Growth at SlideShare. Mijn eerste gedachte was - weer een spamachtig bericht - dat snel ge-delete kan worden. Maar voordat ik dat deed herinnerde ik me mijn aanmelding voor SlideShare, nog niet eens zo heel lang geleden in het kader van 23dingen. Ik had namelijk het plan gehad om in het bericht over Wiki's een aantal foto's in een diapresentatie op te nemen. Het plan is nooit tot uitvoering gekomen, maar het account had ik al wel aangemaakt. Met SlideShare kun je dus een fotopresentatie maken, maar de toepassing wordt vooral gebruikt voor het maken, aanpassen, tonen en delen van PowerPointpresentaties.

Als gevolg van de aanmelding kreeg ik nu blijkbaar een bericht van het hoofdkwartier van SlideShare. Toch even gekeken. Het bevat o.a. een een link naar de SlideShare Zeitgeist 2010, met verrassende cijfers. Om één gegeven te noemen. Het gemiddelde aantal beelden per presentatie bedraagt wereldwijd 19. Nederland scoort met een gemiddelde van 29 duidelijk 'hoger'.

Het aardige is bovendien dat deze slideshare links bevat naar de Top 5 presentaties, waaronder enkele betreffende sociale media en andere zaken waar we ons nu mee bezig houden.

1 opmerking:

  1. Hé Otto, die is leuk! Ik typte even mediaeval in (gun iedereen zijn eigen afwijking) en.... hoppa!
    Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen